Informacje na temat polskich zawodów spod znaku IRONMAN dotarły w tym sezonie do ponad 38 milionów odbiorców. Całkowity ekwiwalent reklamowy przekroczył 7 milionów złotych.
To bardzo dobre informacje dla organizatorów, ale także dla sponsorów i partnerów tego najsłynniejszego na świecie cyklu imprez triathlonowych. Raporty przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów wskazują jednoznacznie, że z każdym rokiem rośnie wartość marketingowa tych wydarzeń. AVE, czyli ekwiwalent reklamowy publikacji medialnych to już ponad 7 milionów złotych. Wzrost o 40% rok do roku. Dotarcie – wskaźnik pozwalający na oszacowanie realnej liczby kontaktów z publikacjami w mediach – zanotował wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 52 procent.

Na organizacji zawodów IRONMAN Poland zyskują miasta – gospodarze. Wartość przekazu medialnego IRONMAN 70.3 Warsaw wyniosła niemal 1 420 000 złotych, a informacje medialne o wydarzeniu dotarły do prawie 10 milionów odbiorców. Analogiczne wartości dla Enea IRONMAN 70.3 Poznań to 1 780 000 złotych AVE z dotarciem do 8,3 mln osób. Absolutnym rekordzistą jest tu jednak stolica Małopolski. Premierowa edycja IRONMAN 70.3 Kraków wygenerowała ekwiwalent reklamowy o wartości 3 840 000 złotych, a informacje o zawodach dotarły do 20 milionów odbiorców.

Tytularnym sponsorem zawodów w Poznaniu była Grupa Enea. Informacje medialne z obecnością marki dotarły do niemal 5 milionów osób i wygenerowały AVE na poziomie 1,5 miliona złotych. Enea pojawiła się w ponad 1100 publikacjach.

Warto przyjrzeć się też strukturze medialnych przekazów. 70 procent informacji na temat zawodów serii IRONMAN Poland znalazło się w internecie. To właśnie tam przede wszystkim szukali ich uczestnicy i fani triathlonu. Radio i telewizja zajęły tu drugie i trzecie miejsce. Istotnym elementem raportu jest „sentyment” odbiorców, czyli wydźwięk informacji. W badaniach przeprowadzonych przez IMM ocena odbiorców jest pozytywna lub neutralna. Nie ma informacji o zabarwieniu negatywnym. To sukces organizatorów, którzy intensywnie pracują nad tym, by zawody były jak najmniej uciążliwe dla osób postronnych.

Według Instytutu Monitorowania Mediów zawody IRONMAN Poland w poszczególnych miastach wzbudzały zainteresowanie zarówno mediów regionalnych, jak i ogólnopolskich. Z tym, że w Warszawie media ogólnopolskie zdecydowanie dominowały (54 proc.), a w Krakowie i Poznaniu media regionalne były głównym nośnikiem informacji o zawodach – odpowiednio 68 proc. i 76 proc.

Marka IRONMAN rośnie w Polsce w siłę. Każdy ze wskaźników prezentowanych w raportach IMM dowodzi, że dla sponsorów i partnerów inwestycja w IRONMAN Poland to doskonały interes. Odbiorcy postrzegają zawody i brandy sponsorów pozytywnie, a ekwiwalent reklamowy oparty jest o media tradycyjne i online.
Należy do tego dodać wyraźne wzrosty frekwencji na wszystkich trzech wydarzeniach, co pozwala markom „spotkać się” bezpośrednio z jeszcze większą liczbą uczestników imprez IRONMAN Poland – zarówno zawodników, jak i kibiców.
Najlepszymi przykładami są tutaj IRONMAN 70.3 Warsaw i IRONMAN 70.3 Kraków, gdzie w minionym sezonie sprzedano 100 procent dostępnych pakietów startowych. Rejestracje na te zawody w sezonie 2026 ruszają już 7 października br. Organizatorzy już teraz zachęcają zainteresowanych, by nie zwlekać zbyt długo z decyzją o starcie, bo może zabraknąć miejsc dla wszystkich chętnych. Zainteresowanie triathlonem, w tym szczególnie zawodami serii IRONMAN, rośnie bowiem nie tylko nad Wisłą, a polskie zawody przyciągają coraz większą liczbę triathlonistów z całego świata.